Верховна Рада України на своєму засіданні 30 травня ухвалила проєкт Закону про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (№9206), який враховує рекомендації Уповноваженого із захисту державної мови, спрямовані на збільшення присутності державної мови в публічному просторі.
“Окрім того, що нові законодавчі зміни гармонізують положення українських законів між собою і з європейським законодавством, деякі з них посилюють позиції української в сфері реклами, - зазначив Тарас Кремінь. - Дякую народним депутатам України за врахування рекомендацій, на необхідності законодавчого закріплення яких ми неодноразово наголошували”.
Відповідно до ухвалених змін, мова реклами відтепер є складовою змісту реклами. З огляду на це, недотримання рекламодавцем вимог щодо мови реклами є водночас недотриманням з його боку вимог, встановлених Законом України “Про рекламу” щодо змісту реклами. Така норма значно посилює можливості для захисту прав споживачів на отримання інформації державною мовою.
Також закон передбачає, що зображення товару в рекламі наводиться у вигляді, в якому він пропонується споживачам в Україні, з дотримання вимог законів України "Про захист прав споживачів" і "Про забезпечення функціонування української мови як державної". Отже, у рекламі написи на товарах, які продаються в Україні, мають бути виконані державною мовою.