Керівництво закладів сфери обслуговування для своїх працівників має проводити роз’яснювальну роботу щодо повного переходу сфери обслуговування на українську мову, який, відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» має відбутися із 16 січня 2021 року. Про це Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь сказав в ефірі телеканалу «Рада».
«На мою думку, 16 січня 2021 року є одним з найважливіших етапів, коли питання мовних навичок і мовних компетенцій, має перейти у звичку. Це один з етапів того, який визначає рівень утвердження української мови у суспільстві. Питання в тому, щоб кожен громадянин поставився свідомо до застосування державної мови у своїй професійній діяльності, у питанні документообігу, в сфері обслуговування», - наголосив Тарас Кремінь.
За словами Уповноваженого, незнання законів не звільняє від відповідальності. Якщо після 16-го січня будуть відбуватися грубі порушення, то громадяни можуть звертатися на гарячу лінію установи, де було порушено його право на отримання інформації державною мовою, чи направити відповідного листа Уповноваженому.
«Ніхто, звісно, стояти з палицею і контролювати як виконується мовне законодавство, не буде. Це, передусім, питання сумління, рівня володіння державною мовою. Керівний склад, адміністрація тих чи інших закладів сфери обслуговування мали б провести, а деякі вже провели, і за це ми їм дякуємо, відповідну роботу, що стосується 30 статті мовного закону (16 січня 2021 року всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою)», - зазначив Тарас Кремінь.
Говорячи про мовний закон, Уповноважений наголосив, що він буде працювати на перспективу, на десятиліття вперед. «І в залежності від того, як ми будемо зберігати, розвивати і користуватися державою мовою, таке буде ставлення наших сусідів, європейських країн, до нас як до цивілізованої країни».