В межах реалізації програми “Залізна українізація” АТ “Укрзалізниця” продовжує дерусифіковувати об’єкти інфраструктури залізничного транспорту. За зверненням Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя “Укрзалізниця” повідомила про заходи, які були реалізовані у 2023 році, а також ті, що плануються протягом 2024-го.
“Товариством у 2023 році виконано заходи з перейменування 82 об’єктів залізничної інфраструктури, зокрема 17 залізничних платформ, 16 роздільних пунктів та 49 зупинних пунктів”, - йдеться у листі-відповіді АТ “Укрзалізниця”.
“Нарешті назви, які пов'язані з російською імперською спадщиною і не відповідають стандартам державної мови, були перейменовані. Зокрема, Зелена Роща, Суворове, Жовтневий, Зарічево, Колгоспна, Чапаєвка, Ватутіне, Радгоспна, Первомайськ-на-Бузі, Скоросний, Красний Шахтар тощо. На черзі - перейменування окремих регіональних філій АТ “Укрзалізниця”, які потребують приведення у відповідність до вимог сучасності. Очищуючи свій громадський простір, ми наповнюємо його українським змістом”, - зазначив Тарас Кремінь.
Уповноважений наголосив, що процес дерусифікації, який від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну став незворотнім, потребує постійного громадського контролю.
Крім того, “Укрзалізниця” повідомила, що у березні 2024 року структурними підрозділами проведено моніторинг об’єктів залізниці, рухомого складу щодо виявлення російськомовних написів та технічних позначок, зображень (барельєфів, пам’ятних дошок), які не відповідають сучасному історичному контексту, містять елементи і сюжети, притаманні імперському або радянському (комуністичному) режиму. “За кожним виявленим об’єктом вжито або вживаються заходи з їх усунення”, - йдеться у листі.
Нагадаємо, що на початку 2023 року АТ “Укрзалізниця” ініційовано проведення трирічної програми “Залізна українізація”, яка спрямована на вилучення російськомовних покажчиків, вказівників, вивісок, повідомлень, написів та іншої публічно розміщеної текстової, візуальної і звукової інформації, що використовується або може використовуватися для інформування пасажирів, а також інших символів російського імперського та радянського тоталітарного минулого, з об’єктів залізничного транспорту.