За порушення статті 30 мовного Закону (державна мова у сфері обслуговування) Уповноваженим із захисту державної мови за результатами здійснення заходів держконтролю за застосуванням державної мови 5-ти суб'єктам господарювання винесені попередження. Відповідно до статті 57 Закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної” у разі повторного протягом року порушення вимог, встановлених Законом, Уповноважений, його представник складає протокол та накладає на суб’єктів господарювання штраф.
Водночас повідомляємо, що більшість із суб’єктів господарювання, яким винесені попередження, на вимогу Уповноваженого протягом 30 днів усунули порушення, як цього вимагає Закон.
Аналіз даних щодо порушення прав громадян на отримання інформації та послуг українською засвідчив, що після послаблення жорстких карантинних обмежень, зросла кількість звернень та скарг громадян щодо порушення Закону у сфері обслуговування.
“У зв'язку з цим нагадую, що відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, здійснюють обслуговування та надають інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін”, - наголосив Тарас Кремінь.
Загалом з початку року до Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 1357 повідомлень громадян про порушення мовного Закону. Продовжує зростати кількість скарг на порушення Закону представниками органів державної влади та місцевого самоврядування. Лише за останній місяць таких скарг надійшло 25, усього з початку року - близько 100.