Водії таксі зобов’язані володіти та обслуговувати пасажирів державною мовою. На цьому вкотре наголосив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, коментуючи скандал на Київщині з водійкою таксі, яка висадила з автівки родину загиблого військового через прохання розмовляти українською та вимкнути російськомовний навігатор.
“Цинічна відмова обслуговувати пасажирів державною мовою - відверте порушення статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, відповідно до якої мовою обслуговування споживачів за замовчуванням є українська. Ця норма діє майже чотири роки, - з 16 січня 2021-го. У нас вже були аналогічні прецеденти, наслідком яких були штрафи. Водійці таксі, яка висадила пасажирів через їх законну вимогу обслуговувати державною мовою, уникнути покарання не вдасться!”, - зазначив Тарас Кремінь.
Як відомо, 16 липня 2022 року набрали чинності статті 188-52 та 188-53 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими за порушення вимог Закону щодо державної мови в мережі інтернет порушники можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності із накладенням штрафу у розмірі від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3400 до 5100 грн) або попередження, якщо порушення вчинене вперше. За повторне протягом року порушення - штраф у розмірі від 500 до 700 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500-11900 грн).
Повідомити про порушення мовного Закону можна через сайт, електронну скриньку (lyst@mova-ombudsman.gov.ua) або поштову адресу (01001, м. Київ, провулок Музейний, 12).