Сьогодні, 28 квітня, розпочався третій етап моніторингового дослідження щодо забезпечення функціонування державної мови в освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти, який триває в межах спільного проєкту Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя і Державної служби якості освіти України.
Метою дослідження є:
виявити актуальні тенденції у використанні української мови в освітньому середовищі;
визначити чинники, що впливають на мовні практики учасників освітнього процесу у межах закладу освіти і поза ним;
оцінити рівень мотивації до вдосконалення володіння державною мовою;
провести аналіз мотивації до підвищення рівня володіння державною мовою;
вивчити наявність та якість навчально-методичних і цифрових ресурсів для вивчення української мови.
“Освітній процес охоплює всі види діяльності, що відбуваються на території будь-якого закладу. Українська має лунати не лише на уроках, на перервах, на батьківських зборах, в бібліотеці, спортзалі та бомбосховищі. Вона має бути скрізь! Дослідження, яке ми проводимо разом з ДСЯО четвертий рік поспіль, сприяє утвердженню державної мови. Підвищення якості викладання, контроль за застосуванням української, створення додаткових можливостей для учасників освітнього процесу – краща інвестиція у майбутнє”, - зауважив Тарас Кремінь.
Уповноважений наголосив на важливості дотримання 21 статті Закону про державну мову, яка передбачає обов’язкове застосування української в закладах освіти та закликав усіх учасників освітнього процесу до активної співпраці у питанні утвердження державної мови в школах та за їх межами.
Нагадаємо, що протягом 2022-2025 років Уповноважений і Державна служба якості освіти України проводили щорічні моніторинги застосування української мови як державної у закладах загальної середньої освіти, в межах яких опитувались учні, їхні батьки та вчителі з питань мови спілкування в освітньому процесі, під час перерв, у повсякденні і щодо використання онлайн-контенту.