Реагуючи на звернення Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Кременя, ТОВ “Нова Пошта” додатково роз’яснило працівникам компанії на Одещині вимоги законодавства щодо недопущення використання в обслуговуванні клієнтів іншої, крім державної, мови, та попередило про персональну відповідальність за недотримання норм Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
Як відомо, 25-26 липня представники Секретаріату Уповноваженого здійснили комплексний виїзний моніторинг виконання законодавства про державну мову в містах Болград та Арциз, а також смт Тарутино Болградського району Одеської області, під час якого, зокрема, зафіксовано порушення статті 28 мовного Закону (інформація для загального ознайомлення була виключно недержавною мовою) у відділенні “Нової Пошти” в місті Арциз, а також недостатній рівень володіння державною мовою працівниками одного з відділень у місті Болград.
“На підставі викладених фактів компанією додатково проведено профілактичне роз’яснення серед всіх працівників відділень Нової Пошти у Болградському районі Одеської області та інших відділень цього регіону щодо недопущення використання в обслуговуванні клієнтів іншої, крім державної, мови. Крім того, у відділенні № 2 Нова Пошта в м. Арциз замінено інформацію для загального ознайомлення (оголошення), яка була подана виключно російською мовою”, - йдеться у листі ТОВ “Нова Пошта” на адресу Уповноваженого.
У компанії також поінформували, що з 2018 року забезпечують підвищення рівня володіння державною мовою працівниками. Так, зокрема, з 2019 року на внутрішній платформі для онлайн-навчання створено та розміщено курс «Українська - це легко!», доступ до якого мають усі працівники. Також створено серію коротких роликів із розбором найпоширеніших помилок в українській мові, а електронна бібліотека для співробітників має окремий розділ з художньою та дитячою літературою українською мовою для допомоги працівникам та їх родинам в удосконаленні навичок. Вже понад рік в компанії діє читацький клуб, де співробітники щомісяця обговорюють українською мовою обрані книги.
“Мовою обслуговування в Україні є державна мова. Це закон, обов'язковий для всіх суб'єктів господарювання всіх форм власності на всій території України! Жодних дискусій і жодних відмовок бути не може! Відповідальний бізнес, який дбає про свою країну і свою репутацію, повинен оперативно реагувати на сигнали про порушення прав споживачів на обслуговування державною мовою, працювати з персоналом над підвищенням рівня володіння нею, створювати умови для популяризації української мови. Потрібно пам'ятати, що обслуговування українською також є інструментом українізації, який дуже ефективно працює в зросійщених регіонах”, - зазначив Тарас Кремінь.
Уповноважений також нагадав, що стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", яка зобов'язує всіх надавачів послуг в Україні, незалежно від форми власності, обслуговувати державною мовою набрала чинності у січні 2021 року.