На адресу Уповноваженого із захисту державної мови продовжують надходити звернення громадян щодо розміщення недержавною мовою на території об’єктів благоустрою Одеси інформації для загального ознайомлення, зокрема вивісок, табличок, написів тощо, а також зовнішньої реклами.
За зверненням Уповноваженого Одеський міський голова Геннадій Труханов повідомив, що Управління реклами Одеської міської ради та Комунальна установа “Одесреклама” Одеської міської ради неухильно проводиться перевірка змісту розміщеної зовнішньої реклами. Зокрема, у листі зазначається, що “у разі виявлення розміщення рекламних засобів без дозвільних документів або тих, що не відповідають виданим дозволам (розміром, типом конструкції, без втручання у зміст розміщеного сюжету), а також у разі виявлення розміщення вивісок, які розміщуються без зареєстрованого у встановленому порядку технічного паспорта, або таких, що не відповідають виданим технічним паспортам (розміром, типом конструкції, змістом розміщеної інформації), Управлінням реклами Одеської міської ради виносяться приписи про усунення існуючих порушень”.
Одеський міський голова наголошує, що “при здійсненні демонтажу рекламних засобів та вивісок особлива увага, черговість та пріоритетність приділяється конструкціям, які розміщуються з недотриманням вимог статей 28, 32 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. За наданою Геннадієм Трухановим інформацією в Одесі вже демонтовано 36 вивісок та табличок, розміщених виключно недержавною мовою. Серед них, зокрема, вивіски магазинів, кафе, піцерій.
Нагадаємо, відповідно до статті 28 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, інформація для загального ознайомлення (оголошення, покажчики, вказівники, вивіски, повідомлення, написи та інша публічно розміщена текстова, візуальна і звукова інформація, що використовується або може використовуватися для інформування необмеженого кола осіб про товари, роботи, послуги, певних суб’єктів господарювання, посадових, службових осіб підприємств або органів державної влади, органів місцевого самоврядування) подається державною мовою із можливістю за потреби дублювання іншими мовами.
Відповідно до статті 32 мовного Закону мовою реклами, включаючи рекламу на телебаченні і радіо, є державна мова. Ці вимоги поширюються на всі визначені види реклами незалежно від способу її розміщення та змісту (внутрішню, зовнішню, рекламу на транспорті, політичну, соціальну рекламу тощо).
“Одеса потребує посиленого контролю за дотриманням мовного законодавства в сферах реклами та інформації для загального ознайомлення. Тільки тісна взаємодії органів місцевого самоврядування з суб’єктами господарювання, що здійснюють діяльність у сферах реклами, надання послуг чи торгівлі, може поліпшити цю ситуацію. Вкотре закликаю очільника Одеси до затвердження міської мовної програми, яка, в тому числі, передбачала б заходи щодо забезпечення контролю за розташуванням зовнішньої реклами, використанням іншомовних рекламних вивісок, а також забезпечення дотримання норм законодавства про державну мову суб’єктами господарювання. Розміщена з порушеннями зовнішня реклама чи вивіска має бути демонтована. Дотримання мовного законодавства - це вимога Закону та сьогодення!”, - наголосив Тарас Кремінь.
До відома. Одещина залишається в трійці лідерів за кількістю звернень щодо порушення мовного Закону, станом на 26 вересня до Секретаріату Уповноваженого надійшло 266 звернень щодо порушення мовного законодавства в Одесі та області.