Про штрафи за порушення Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», механізми захисту прав громадян на отримання інформації та послуг державною мовою в ефірі телеканалу «Прямий» говорив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
Як відомо, 16 січня 2021 року набуває чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», а отже відбудеться остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Відповідно до закону, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською.
Як наголосив Уповноважений, штрафи за порушення мовного законодавства будуть стягуватися не з персоналу, а з суб’єкта господарювання.
«Можливі порушення, які відбудуться, повинні формуватися відповідно до закону за такою процедурою. Передовсім складається акт, якщо така скарга надходить на нашу адресу. І попередження до суб’єкта господарювання про усунення можливого порушення закону. Якщо протягом 30 діб таке порушення не буде усунуте, ми складаємо протокол і оголошуємо постанову про стягнення з суб’єкта господарювання штрафу від 300 до 400 неоподаткованих мінімумів доходів громадян», - сказав Тарас Кремінь.
За словами Уповноваженого, штрафи сплачуватиме не персонал.
«Хочу сказати, що така сума не буде стягатися з персоналу, який безпосередньо буде порушувати мовний закон, а буде стягатися із суб’єкта господарювання. Тобто, якщо таке порушення є на рівні супермаркету, то керівник мережі супермаркетів зобов’язаний такі порушення усунути. Якщо таких порушень буде декілька протягом року, а я називаю це злісними порушеннями мовного законодавства, то, звичайно, ми будемо діяти, як це визначено законом», - наголосив Тарас Кремінь.