• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Рекомендації щодо оформлення скарг про порушення права на отримання інформації та послуг державною мовою
опубліковано 19 грудня 2023 року о 16:29

Уповноважений із захисту державної мови відповідно до статті 49 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» розглядає скарги на дії та бездіяльність юридичних і фізичних осіб щодо дотримання вимог законодавства про державну мову.

Однак розгляд значної частини таких скарг ускладнений через неналежне їх оформлення.

Як правильно оформити скаргу, щоб прискорити швидкість та підвищити якість їх розгляду

Відповідно до статті 55 Закону про державну мову у скарзі необхідно:

  • зазначити прізвище, ім’я, по батькові та місце проживання особи; 
  • викласти суть скарги;
  • ззначити електронну поштову адресу (в електронній скарзі), на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скарга, подана без дотримання вказаних вимог, не підлягає розгляду та вирішенню.

Важливо. У скарзі має бути вказана інформація про суб’єкт (юридична особа, фізична особа-підприємець, посадова особа чи працівник тощо), дії або бездіяльність якого оскаржуються (найменування юридичної особи чи фізичної особи-підприємця, реєстраційні дані з державних реєстрів (ЄДРПОУ/ІН), контактні дані, відомості про конкретних посадових осіб чи працівників).

Також необхідно вказувати дату, час, місце (адресу) події; надавати фото-, відео-, аудіозаписи, будь-які інші фактичні дані, на основі яких можна встановити наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні.

Зазвичай для усунення порушення Вашого права на отримання інформації та послуг державної мови та/або отримання необхідної інформації для оформлення скарги до Уповноваженого достатньо звернутися до відповідних посадових осіб суб’єкта господарювання безпосередньо або через телефони “гарячої лінії”, електронну пошту, електронні форми на інтернет-представництвах, інші наявні канали комунікації.

Слід врахувати, що необхідні відомості також містяться в рахунках-фактурах, накладних, фіскальних чеках, інших платіжних документах.

Куди надсилати скаргу

Поштою за адресою: 01001, м. Київ, провулок Музейний 12, Уповноваженому із захисту державної мови.

Через електронну форму на нашому сайті https://mova-ombudsman.gov.ua/povidomiti-pro-porushennya 

Детальніше ознайомитися з рекомендаціями щодо оформлення і подання скарг можна на сайті Уповноваженого: https://cutt.ly/WwDexHoI

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux