За 10 місяців 2023 року на адресу Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 3240 звернень громадян про порушення Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».
Майже половина звернень (1614) стосуються порушень у сфері обслуговування споживачів. З них 882 - відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів, через які здійснюється обслуговування споживачів, 536 - порушень безпосередньо під час обслуговування, 196 - надання інформації про товари і послуги (меню, цінники, упакування, розрахункові документи тощо).
Залишається гострою і проблема недотримання вимог законодавства щодо мови інформації для загального ознайомлення (ст. 28) та реклами (ст.32) За 10 місяців 2023 року надійшло 480 звернень громадян щодо зовнішньої реклами та вивісок.
296 звернень стосувалися порушень законодавства про державну мову в освіті педагогічними та науково-педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти, 137 - у сфері охорони здоров’я під час надання послуг у лікарнях, діагностичних центрах та сімейних амбулаторіях, а також отримання інформації від лабораторних центрів недержавною мовою (ст. 33).
151 звернення стосувалося порушень мовного Закону в органах влади, 56 - в установах комунальної та державної власності, 97 - у сфері культури та 144 - у медіа. 265 звернень стосувалися інших сфер суспільного життя.
Найбільше повідомлень громадян стосувалися порушення законодавства про державну мову у місті Київ (1167), Харківській (473), Одеській (416), Дніпропетровській (265), Київській (134), Запорізькій (54), Миколаївській (48), Львівській (48) та Полтавській (47) областях.
За результатами розгляду звернень громадян з метою усунення та недопущення надалі порушення законодавства про державну мову Уповноваженим вжито заходів реагування, у т. ч. проведення державного контролю та накладення на порушників санкцій, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення. Про результати заходів реагування інформуватимемо додатково.