Представник Уповноваженого із захисту державної мови Ігор Спірідонов взяв участь в онлайн-зустрічі (семінарі), який був організований Державною аудиторською службою України. Захід був присвячений питанням правильного застосування норм мовного законодавства під час роботи зі зверненнями громадян.
Під час зустрічі Ігор Спірідонов нагадав про основні принципи застосування мовного законодавства у сфері звернення громадян.
Так, відповідно до статті 6 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», кожний громадянин України зобов’язаний володіти державною мовою.
Статтею 20 вищезазначеного Закону визначено, що ніхто не може бути примушений використовувати під час перебування на роботі та виконання обов’язків за трудовим договором іншу мову, ніж державна, крім випадків:
а) обслуговування споживачів та інших клієнтів, які є іноземцями чи особами без громадянства;
б) створення юридичних, технічних, інформаційно-рекламних текстів та інших повідомлень і документів (у тому числі усних), адресатами яких є іноземці чи особи без громадянства, юридичні особи, органи і посадові особи іноземних держав і міжнародних організацій.
Крім того, Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» встановлює, що статус української мови як єдиної державної забезпечує обов’язковість її використання органами державної влади та місцевого самоврядування на всій території України.
Представник Уповноваженого наголосив на тому, що посадові особи, зокрема Держаудитслужби не зобов’язані володіти іншою мовою, ніж державна, при спілкуванні в форматі “гарячої лінії”, під час особистих прийомів громадян, навіть якщо громадяни використовують недержавну мову.