Уповноваженим із захисту державної мови розпочато заходи державного контролю щодо дотримання мовного закону в закладі громадського харчування на Одещині. Про це повідомила представниця Уповноваженого Ярослава Вітко-Присяжнюк.
“Ситуація з відмовою обслуговувати громадянку України державною мовою в кафе у с. Затока Одеської області в одну мить стала резонансною не тільки в соцмережах. За її наслідками я особисто розмовляла з пані В., мовні права якої були порушені, правоохоронцями області, котрі повторно навідалися до закладу та зустрілися з власниками”, - зазначила Ярослава Вітко-Присяжнюк, наголосивши, що Уповноваженим вже розпочато заходи державного контролю щодо дотримання мовного закону.
Нагадаємо, з соцмереж стало відомо, що інцидент, коли було відмовлено в обслуговуванні державною мовою, стався 30 липня у курортному селищі Затока на Одещині.
За словами представниці Уповноваженого, буде вжито всіх необхідних заходів реагування, а також проведено додаткову інформаційно-роз’яснювальну роботу з представниками сфери обслуговування Одещини.
“Вкотре наголошую, що порушення прав громадян на отримання інформації державною мовою є неприпустимим. Під час війни українці особливо гостро реагують на використання російської мови в публічному просторі та порушення мовного закону. Сподіваюся і на реакцію місцевої влади, яка зобов’язана створити умови, проводити постійний моніторинг та, у випадку порушень закону, негайно реагувати”, - зауважила Ярослава Вітко-Присяжнюк.
Нагадаємо, що відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, яка набула чинності ще 16 січня 2021 року, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою.