• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Уповноважений закликав міських голів привести у відповідність до мовного закону зовнішню рекламу та вивіски
опубліковано 11 травня 2023 року о 12:43

На адресу Уповноваженого із захисту державної мови продовжують надходити численні скарги громадян щодо розміщення недержавною мовою інформації для загального ознайомлення, зокрема вивісок, табличок, написів тощо, а також зовнішньої реклами на території об’єктів благоустрою населених пунктів. 

У зв'язку з цим Тарас Кремінь повторно звернувся до міських голів тих населених пунктів, в яких зафіксовані такі порушення. 

Так, за 4 місяці 2023 року до Секретаріату Уповноваженого надійшло 123 звернення громадян щодо ознак недотримання мовного законодавства при розміщенні зовнішньої реклами та вивісок. Найбільше повідомлень про порушення у цій сфері стосувалися міста Києва – 46, Харківської (32 звернення) та Одеської (15 звернень) областей. А також Дніпропетровської, Чернігівської, Київської, Миколаївської та Полтавської областей.

З метою створення умов для належного захисту прав громадян на отримання інформації державною мовою Тарас Кремінь закликає міську владу внести зміни до правил благоустрою своїх населених пунктів, де передбачити норму про те, що інформація на таких вивісках, табличках та інших носіях в обов’язковому порядку має подаватися державною мовою із можливістю за потреби дублювання іншими мовами.

“Вкотре закликаю міських голів усунути порушення мовного Закону при розміщенні зовнішньої реклами та вивісок: внести зміни до правил благоустрою, а розміщену недержавною мовою рекламу та вивіски - демонтувати. Окрім цього, наголошую на важливості тісної взаємодії місцевої влади та суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сферах реклами, надання послуг чи торгівлі задля ефективної роботи та недопущення порушень”, - зазначив Тарас Кремінь.

Як відомо, відповідно до статті 32 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” та статті 6 Закону України «Про рекламу» мовою реклами в Україні є державна мова. А вимогами статті 28 мовного Закону передбачено, що інформація для загального ознайомлення (оголошення, зокрема ті, які містять публічну пропозицію укласти договір, покажчики, вказівники, вивіски, повідомлення, написи та інша публічно розміщена текстова, візуальна і звукова інформація, що використовується або може використовуватися для інформування необмеженого кола осіб про товари, роботи, послуги, певних суб’єктів господарювання, посадових, службових осіб підприємств або органів державної влади, органів місцевого самоврядування) подається державною мовою, якщо інше не встановлено цим Законом.

Відповідні норми почала діяти ще 16 січня 2020 року. 

Нагадаємо, 16 липня 2022 року набрали чинності статті 188-52 та 188-53 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими за порушення вимог Закону в частині застосування державної мови у сфері інформації для загального ознайомлення та реклами порушники можуть бути притягнуті до адміністративної відповідальності із накладенням штрафу у розмірі від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 3400 до 5100 грн) або попередження, якщо порушення вчинене вперше. За повторне протягом року порушення - штраф у розмірі від 500 до 700 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500-11900 грн).

 


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux