Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь готує рекомендації органам державної влади для підвищення успішності українських учнів. Про це він повідомив, коментуючи презентований 5 грудня Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022, в якому оприлюднено показники успішності 15-річних підлітків 81 країни в оволодінні читацькою, математичною та природничо-науковою грамотністю, а також про результати вивчення проблеми рівності в освітніх системах країн-учасниць PISA.
За словами Уповноваженого, чи не найбільше занепокоєння викликає суттєве падіння результатів українських учнів з ключових показників. “Різниця в результатах із читання українських 15-річних учнів та їх однолітків в країнах ОЕСР становить критичні 48 балів. Такий результат свідчить про те, що державі необхідно посилити увагу до питань гуманітарної безпеки України. Наголошую на цьому якраз під час Національного тижня читання, адже мова - про стале майбутнє держави”, - зазначив він.
Тарас Кремінь переконаний, що покращенню ситуації сприятиме ухвалення визначеної мовним законом Державної програми сприяння опануванню державної мови, реалізація Стратегії розвитку читання на 2021–2025 роки, а також імплементація закону про стимулювання українського книговидання і книгорозповсюдження.
Як відомо, 5 грудня, в Києві Український центр оцінювання якості освіти та Міністерство освіти і науки України за підтримки ЮНІСЕФ оприлюднили Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.
В національному звіті презентовано інформацію про успішність українських 15-річних підлітків, зокрема на тлі результатів їхніх однолітків в інших країнах ОЕСР, а також порівняно з досягненнями учнівства станом на 2018 рік, коли Україна вперше взяла участь у дослідженні PISA.