Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь на "Форумі якості освіти 2024: резильєнтність української системи освіти" наголосив на стратегічному значенні питання дотримання мовного законодавства для розвитку української освіти.
За словами Уповноваженого, контроль за дотриманням норм закону про державну мову в освітньому процесі має бути особливо жорстким у великих містах, де фіксується найбільша кількість порушень.
"Ми говоримо, насамперед, про ті проблеми, які є в містах-мільйонниках: це про Одесу, Харків, Київ, частково Дніпро, Запоріжжя, де все ще трапляються мовні скандали", – сказав він.
Тарас Кремінь вказав на наявність системних порушень мовного законодавства в школах та університетах та підкреслив необхідність посилення контролю за дотриманням мовного закону в закладах освіти.
Водночас Уповноважений зазначив, що попри виклики воєнного часу, вдалося досягти значних успіхів у впровадженні мовної політики на місцевому рівні. "В умовах відсутності державної мовної програми, яка з’явилася тільки в березні цього року, саме з громадами ми змогли започаткувати і затвердити понад 200 місцевих мовних програм", – підкреслив Тарас Кремінь.
Він додав, що важливим аспектом цих програм є фінансування розвитку української мови в освіті, зокрема організація курсів, підтримка вчителів, закупівля книжок та створення українськомовного контенту.
Тарас Кремінь наголосив, що підвищення якості освіти та розвиток української мови – це інвестиція у майбутнє. "Ті освітні реформи, які були реалізовані останніми роками, говорять про те, що ми повинні знаходити цю життєствердність, життєдайність, резильєнтність і на наступні роки. Освіта – це не тільки про сьогодні, це про прийдешні покоління, яким ці труднощі долати", – підсумував Уповноважений.
Захід організований Державною службою якості освіти України за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Мета заходу - обговорення резильєнтності української системи освіти на третьому році повномасштабної війни, можливих кроків та трансформацій у сфері освіти, висвітлення питань гнучкості системи освіти через призму нових можливостей закладів освіти, а також обмін ідеями щодо безпеки та доступу до освіти.