Як відомо, з 16 січня 2021 року відповідно до статті 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. Тим часом кампанія на підтримку імплементації мовного законодавства набирає надзвичайних обертів.
Всі ми пам’ятаємо гучну заяву українського представництва McDonald's. В мережі ресторанів швидкого харчування не тільки створили українськомовне меню, але й заявили, що українська мова є пріоритетною і в спілкуванні з відвідувачами. Там також нагадали, що згідно з українським законодавством, основною мовою комунікації, в тому числі офіційної документації, рекламної комунікації, спілкування у соцмережах в компанії McDonald’s в Україні є українська.
Аналогічним шляхом дотримання національного мовного законодавства та поширення інформації про Україну стали й інші відомі установи та організації. Так, у всесвітньо відомому віденському Музеї історії мистецтв з’явився аудіогід українською; компанія Apple розмістила вакансію аналітика анотацій зі знанням української мови для команди голосового помічника Siri; Netflix заявив про створення української версії сервісу тощо.
Днями мережа супермаркетів МегаМаркет та кінотеатрів KINOMAN, готель Mercure Kyiv Congress Hotel, парк розваг Дитяча Планета в Cosmopolite Multimall, Ресторан-броварня «Cosmopolite» аналогічно заявили про свою позицію на підтримку імплементації ст. 30 мовного закону.
«Це і є підтримка і розвиток державної мови, непохитна відповідальність бізнесу як перед українським законодавством, так і перед народом України в цілому. Закликаємо інші мережі провести відповідну роз’яснювальну роботу з персоналом та повідомити про перехід на українську своїх відвідувачів», - наголосив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.