Для підвищення ефективності розгляду скарг просимо Вас максимально відповідально підходити до процесу їх подання. Для оперативної обробки звернень щодо порушень Закону про державну мову просимо оформлювати скарги належним чином.
Відповідно до статті 55 мовного Закону у скарзі необхідно:
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Скарга, подана без дотримання вказаних вимог, не підлягає розгляду.
Важливо! Щоб прискорити швидкість та підвищити якість розгляду скарги, у ній має бути вказана інформація про суб’єкт (юридична особа, фізична особа-підприємець, посадова особа чи працівник тощо), дії або бездіяльність якого оскаржуються (найменування юридичної особи чи фізичної особи-підприємця, реєстраційні дані з державних реєстрів (ЄДРПОУ/ІН), контактні дані, відомості про конкретних посадових осіб чи працівників). Всі необхідні відомості містяться в рахунках-фактурах, накладних, фіскальних чеках, інших платіжних документах, або у куточках споживача.
Також необхідно вказати дату, час, місце (адресу) події. Також рекомендуємо додати докази на підтвердження: фото-, відео-, аудіозаписи, будь-які інші фактичні дані, за допомогою яких можна встановити наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні.
Також звертаємо увагу, що часто для усунення порушення вашого права на отримання інформації та послуг державною мовою та/або отримання необхідної інформації для оформлення скарги до Уповноваженого достатньо звернутися до відповідних посадових осіб суб’єкта господарювання безпосередньо або через телефони “гарячої лінії”, електронну пошту, електронні форми на інтернет-представництвах, інші наявні канали комунікації.
Подати скаргу щодо порушення права на отримання інформації чи послуг державною мовою можна поштою (01001, м. Київ, провулок Музейний 12, Уповноваженому із захисту державної мови) або заповнивши відповідну електронну форму на сайті Уповноваженого.
Додатково інформуємо, що з 1 квітня 2024 року відбулось скорочення штатної чисельності державних службовців у всіх державних органах, в тому числі Секретаріат Уповноваженого із захисту державної мови скорочено майже на 30% (до 35 осіб) і призначити представників Уповноваженого для перевірки інформації, зазначеної в скарзі, в кожному регіоні на сьогодні немає можливості, навантаження на працівників Секретаріату також суттєво зросло, оскільки скарг не меншає.
Тому Ваше відповідальне ставлення до скарг, чітка фіксація порушень, наявність вагомих доказів дозволить ефективніше проводити передбачені законодавством заходи державного контролю.
Детальніше ознайомитися з рекомендаціями щодо оформлення і подання скарг можна на сайті Уповноваженого.